beats by dre cheap

Nesanica

   Danas je nesanica bolest modernog doba i čovjeka, i sama po sebi je složen pojam, jer kako uzrok može biti iz poremećenih emocija, negativnih mentalnih stavova, tako da se i posljedično odražava još većim slabljenjem fizičkog tijela, nemogućnosti kontroliranja emocijama i mislima.
   Često u praksi, klijenti imaju tegobu nekvalitetnog spavanja, bilo nemogućnosti da zaspu ili čestog buđenja To su tzv. "loši spavači". Da bi se objasnilo značenje ispunjenja potrebe za odmorom i spavanjem svakog živog bića, treba odgovoriti na mnoga pitanja. Evo neka:
- Zašto je čovjeku potreban odmor?
- Zašto se spava?
- Zašto se sanja?
- Što nam kazuju snovi?

   Spavanje je prirodna biološka potreba svakog čovjeka pri čemu se odmaraju um, duh i tijelo.
San i tumačenje snova su područje čije izučavanje seže u daleku prošlost, i od tada do danas se snovi smatraju odgovorima na stvarna pitanja vezana uz događaje na javi.
   Fiziologija sna je prošla mnoga ispitivanja, ali ukratko se može reći da se san odvija u osnovna dva ciklusa:
- ciklus "sporog" sna
- ciklus "brzog" sna.
   Sam početak procesa uspavljivanja kreće od početnog udaljavanja od stanja budnosti pa sve do stanja dubokog sna koje nastupa oko jedan sat od početka spavanja. U tom periodu se najčešće ne sanja.
   San nije samo promijenjivo stanje svijesti, nego i stanje promijenjene kemije tijela. Tokom faze dubokog sna usporavaju se organske funkcije tijela:
- smanjuje se tjelesna temperatura
- snižava se krvni pritisak
- smanjuje se broj otkucaja srca
- usporava se disanje
   Može se reći da je duboki san idealno stanje organizma koje omogućuje oporavak fizičkog tijela, a ujedno i oporavak centralnog živčanog sustava.
  
   O SPAVANJU
   Nakon 1-2 sata od početka spavanja nastupa ciklus "brzog" sna tzv. REM - faza koja je obilježena brzim pokretima očnih jabučica, oscilacijom krvnog tlaka, srčanog rada i disanja. U toku REM - faze se moždana aktivnost pojačava i u tom periodu se sanja. Tijeko noći ova dva ciklusa se neprestano izmjenjuju, tako da imamo 4-5 REM faza, a svaka traje oko 20 min.
   prosječna dužina spavanja kod odraslih osoba kreće se u rasponu od 7-9 sati, međutim trebamo uzeti u obzir da je vremenska duljina potrebnog spavanja određena i individualnim biološkim ritmom, pa je nekoj osobi potrebno manje ili više sna od prosjeka, a da bi se osjaćala odmornom.
   Za osobe koje u potpunosti zadovolje svoju potrebu za odmorom, i bude se odmorne i zadovoljne može se reći da su "dobri" spavači. Odmorna osoba je zadovoljna, sretna i smirena. Prema kvaliteti i kvantiteti sna određene osobe, može se odrediti i kvaliteta njenog života. Sam san je odraz životnih stavova, navika, razmišljanja i trenutnog emocionalnog stanja.
   Takva osoba je najčešće zdrava, odmorna i puna energije; emotivno je zadovoljna, stabilna i zna se nositi sa svojim problemima i brigama; njezino izražavanje i ispoljavanje prema okolini je sa potpuno jasnim pozitivnim stavovima, nema unutrašnjeg previranja i dvoumljenja, vrlo lako osvježava vlastite koncepte. Takva osoba funkcionira harmonično.
   Duhovno je u sinergiji sa samom sobom, jasno joj je njeno postojanje i posjeduje vjeru u život i ljude.
   Međutim, osim "dobrih" spavača ima grupa i "loših" spavača. Kod "loših" spavača tijeko sna su jako kratki periodi dubokog sna, malo ili uopće ne sanjaju, često se bude i potrebno im je puno vremena da zaspu. Pri takvom spavanju organske funkcije tijela se također usporavaju, ali znatno manje nego kod manje faze
dubokog sna. Zbog svega toga ne dolazi do odmora fizičkog tijela.
   Osobe tzv. "loši" spavači nemaju mogućnost odmora fizičkog i živčanog sustava, te se bude s raznim tegobama: osjećaj umora, nemoći, glavobolje, bol u leđima. Dalja manifestacija fizičkog tijela se odražava padom imuniteta i čestim prehladama.
   Emotivna manifestacija nesanice je: nervna uznemirenost, osjećaj nezadovoljstva samim sobom, osjećaj dosade i stagnacije života, razdražljivost i nezainteresovanost.
   "Loši" spavači gube nit komunikacije, postjau defenzivni, kritički se odnose prema drugim ljudima, postaju cinični i njihov mentalni koncept sadrži negativan stav.
   Svi navedeni "simptomi" izazivaju opću duhovnu slabost, nepovjerenje u ljepotu života, negativan pogled na svijet koji ih okružuje, te nepovjerenje u samog sebe.

   AROMATERAPEUTSKI PRISTUP

   Aromaterapeutski pristup kod rješavanja problema nesanice je u posvećenju emocijama, kvaliteti misli i stanju duha pojedine osobe.
   Prvo se treba naći uzrok, i pri tome treba raščlaniti je li nesanica posljedica: tjelesnog poremećaja, boli, uporabe lijekova, unosa previše hrane ili kafe, određene neudobnosti ležaja i/ili nedovoljne tjelesne aktivnosti.
   U slučaju eliminacije gore navedenih mogućih uzroka nesanice koji su fizičke prirode, treba preispitati daljnje moguće uzroke, a to su: nervoza, zabrinutost, tjeskoba, depresija i/ili kronični stres.
   Svaki od pojedinih stanja zahtijeva specifičan pristup. Osnovni pristup aromaterapeuta je holistički pristup tj. da čovjeka promatra kao cjelinu, a ne da ga raščlanjuje na pojedine dijelove, te da sagleda sve aspekte njegovog postojanja.
   Možemo reći da kad osoba ne može spavati budnom je drže njene negativne misli, opsjednutost brigama, misli o nećemu što se već dogodilo ili o nećemu što će se dogoditi.
   Određivanje procesa aromaterapije ovsi o uzroku nesanice. Ako osoba teško zaspi, znači da je budnom čine njene misli i da je zabrinuta. Ako se osoba često budi, nemirno spava i ima noćne more, znači da u njoj prevladava emocija straha, pri čemu prvo treba  odrediti otkuda taj strah i zašto. Ako osoba tvrdi da ne sanja, znači da bježi od suočavanja sa samim sobomi od života. Ako često sanja da leti, možda joj je ugrožena potreba za slobodom. Ako često sanja da ju proganjaju, da pada, vjerovatno osoba ima osjećaj da gubi kontrolu nad situacijom. Aromaterapeutski tretmani u tretiranju nesanice daju pozitivan rezultat i to vrlo brzo.

   AROMATERAPEUTSKI TRETMAN

   Prilikom aromaterapetskog tretmana osobe koja pati od nesanice treba usmjeriti pažnju na kvalitetu spavanja, te dobiti odgovore i na pitanja tipa:
Koliko vremenski dugo osoba spava?
Da li lako ili teško zaspi?
Budi li se često noću?
Sanja li i sjeća li se ujutro svojih snova?
Ima li lagan san?
Je li osjetljiva na zvukove?
   Dobijeni odgovori omogućit će izradu prve projekcije stanja osobe po svim njenim razinama: tjelesnom, emotivnom,mentalnom i duhovnom.
   Tada se određuje vremensko trajanje terapije, tehnike kojoj će se služiti i eterična ulja koja će se koristiti. Aromaterapeutska masaža je neizostavna jer masažom postižu se izvanredni učinci opuštanja i duboke relaksacije i istovremeno oslobađa tijelo pritiska i unutarnjih emotivnih blokada.

   KUĆNA UPOTREBA ULJA

   Postoje nekoliko univerzalnih ulja za kućnu uporabu i već korištenjem tih ulja osjetit će se poboljšanje kvalitete spavanja. Univerzalna ulja za problem nesanice su: lavanda, slatka naranča, mandarina, mažuran, geranij, sandal, ruža otto.

   Kombinacije tih ulja mogu se koristiti:
- u inhalaciji ( npr. 3 kapi mandarine, 3 kapi sandala i 2 kapi lavande )
- u masaži ( na 50 ml ulja nosioca - bademovo ulje ukapamo 6 kapi lavande, 4 kapi sandala, 5 kapi geranija i    5 kapi mandarine )
- u kupci ( treba ih raditi prije spavanje za poboljšanje općeg stanja organizma i za relaksaciju, tako da u    žlicu meda ili morske soli ukapamo ukupno 25 kapi eteričnih ulja - 10 kapi lavande, 5 kapi sandala, 5 kapi geranija i 5 kapi mandarine )

  
SAVJETI
Osoba koja pati od nesanice trebala bi:
- izvršiti detoksikaciju svog organizma
- izbjegavati svu težu hranu prije spavanja
- izbjegavati alkoholna pića i kafu
- izvršavati neku tjelesnu aktivnost (po izboru)
- piti čaj od lipe ili cvijeta lavande ili matičnjaka ili njihovu kombinaciju
- uzimati kompleks B vitamina
- svakodnevno izvoditi vježbe dubokog disanja
- provesti mišićnu relaksaciju pred spavanje zajedno s dubokim disanjem

 

Prirodna kozmetika
http://ljepotaa.blogger.ba
21/09/2009 21:27